...

Pilot-app voor Duitsland

Ga je op reis naar Duitsland en neem je je drone mee? Download dan nu de nieuwe DMFV-Pilot-app (alleen voor iOS). In deze app zit een interactieve vliegkaart waardoor je goed kan zien waar je mag wel of niet mag vliegen. De app laat ook gebieden buiten Duitsland zien en wordt nog uitgebreid komende tijd. Deutsche Modellflieger Verband (DMFV) heeft deze app ontwikkeld in cooperatie met de app-ontwikkelaar COPTERview airDATA UG. Naast no-fly zones zijn daarin ook gebieden te vinden die beperkingen hebben of tijdelijk niet gebruikt mogen worden voor drone vliegen.Het gebruik van de app is gratis. Er is ook geen registratie nodig. Kijk in de Apple app store voor DMFV-Pilot om deze te downloaden.  

14 februari 2018

...

Droneverzekering met wereldwijde dekking

  International Drone Racing Association (IDRA) heeft een nieuwe aansprakelijkheidsverzekering voor dronepiloten, die internationaal wonen en vliegen. Afgelopen jaar was er al een soortgelijke verzekering voor de IDRA-leden maar de nieuwe polis heeft geen limiet meer op het aantal drones, alsmede geen eigen risico. De aansprakelijkheidsverzekering heeft een wereldwijde dekking van 1 miljoen dollar. De poliskosten bedragen 265 dollar en je ontvangt binnen 24 uur je verzekeringsbewijs. De polis is 1 jaar geldig en dekt alle potentiĆ«le aansprakelijkheid van recreatief vliegen, racen en trainen, zolang de dronepiloot zich houdt aan het veiligheidshandboek van IDRA en voldoet aan de wettelijke voorschriften in het gebied waar de piloot actief is.  Meer informatie: https://www.idra.co/insurance

3 februari 2018

...

Nieuwe batterij ontwikkeld voor drones

Technologische ontwikkelingen maken drones steeds beter. Maar nu is er ook een doorbraak in de ontwikkeling van een nieuw soort batterij voor drones. Een Amerikaanse start-up heeft een nieuwe lithium-metal batterij ontwikkeld. Deze batterij heeft een energie capaciteit van twee keer zoveel als de lithium-ion batterijen die nu veelal in drones gebruikt worden. Dat vergroot de vliegduur behoorlijk of maakt sterkere motoren mogelijk om meer gewicht te tillen. Ook kunnen racedrones worden voorzien van een kleinere accu.  Voorlopig zijn de nieuwe lithium-metal batterijen nog erg duur. Het Amerikaanse bedrijf is voornemens de productie naar AziĆ« te verschuiven waardoor komende jaren de productiekosten snel dalen en de nieuwe batterijen betaalbaarder worden. Bron: WeTalkUAV

3 februari 2018